طراحی ویلا مینیمال

طراحی ویلا مینیمال یکی از جذاب‌ترین و مورد توجه‌ترین روش‌های طراحی و ساخت ویلاها در دهه‌های اخیر بوده است. این سبک طراحی با تمرکز بر سادگی، کمال‌گرایی، و استفاده بهینه از فضاها، برای افرادی که به دنبال سبک زندگی ساده و آرام هستند، بسیار جذاب است.

ویلاهای مینیمال با استفاده از خطوط ساده، فرم‌های هندسی بی‌نقص و بازتاب نور، احساسی از آرامش و زیبایی را به زندگی می‌بخشند. این سبک طراحی باعث می‌شود تا فضاها بزرگتر و شفافتر به نظر برسند و احساس راحتی و آزادی را در افراد ایجاد کنند.

خدمات طراحی ویلا مینیمال شامل تمام مراحل طراحی و ساخت ویلا است، از انتخاب نقطه قرارگیری ویلا در منطقه مناسب و با دسترسی آسان، تا طراحی داخلی و خارجی ویلا با استفاده از المان‌ها و جزئیات ساده و زیبا. طراحان متخصص در این حوزه با استفاده از تخصص و تجربه خود، می‌توانند ویلاهایی با طراحی شیک و منحصر به فرد را ایجاد کنند که به طور کامل با سلیقه و نیازهای مشتریان هماهنگ باشد.

طراحی به سبک مینیمالیستی یا همان طراحی ویلا مینیمال در واقع یک هنر است و همه نمی توانند آن را به خوبی انجام دهند. این طراحی ویلا با یک طرح ساده اما منحصر به فرد که از حاشیه ها و خطوط موجود خانه استفاده می کند، شکل می گیرد.

تغییر کوچکی در طرح طبقه برای تطبیق طراحی بیرونی ایجاد شده، اما موضوع کلی به روشی مستقیم و ساده انجام خواهد شد. از گچ و روکش چوبی برای برجسته کردن خطوط تمیز و واضح نمای بیرونی استفاده می شود که کاملاً خیره کننده به نظر می رسند.

مشاوره طراحی

طراحی ویلا مینیمال چیست و چطور انجام می شود؟

مینیمالیسم در حال حاضر توسط بسیاری از طراحان در زمینه های مختلف پذیرفته شده است. به عنوان مثال، تعداد زیادی ویلای فوق العاده زیبا وجود دارد و اگرچه همه آن ها از نظر تعریف بسیار ساده هستند، اما هر کدام منحصر به فرد به نظر می رسند.

در بسیاری از موارد، مینیمالیسم یک شیوه زندگی است و می توان آن را به طرق مختلف به طراحی تبدیل کرد. به طور مثال، از بیرون یک ویلای طراحی شده به سبک مینیمال، تنها چیزی که می توانید مشاهده کنید چهار دیوار سفید جامد است که همه چیز را قاب می کند. هیچ پنجره یا دهانه عظیمی وجود ندارد و این ظاهر بسیار مرموز و جذابی به ویلا می بخشد. قسمت داخلی از نظر طول به سه قسمت تقسیم می شود.

این یک توزیع غیرمعمول فضاها است و وقتی کارکردهای این مناطق آشکار می شود جالب تر خواهد شد. یکی از آنها حیاط است. به کار بردن محوطه با سقف باز که توسط یک دیوار شیشه ای بزرگ از فضای وسط مجاور جدا شده است. فضای مرکزی شامل اتاق خواب، نشیمن و فضای کار است و قسمت سوم شامل آشپزخانه، حمام و فضاهای مفید دیگر است. نکته مهم این است که هیچ کدام از اینها را نمی توان از خیابان دید.

یکی نمونه دیگر از ویلاهای مینیمالیستی که از بیرون بسیار جذاب به نظر می رسد را می توان به شرح زیر توصیف کرد:

دیواری با ارتفاع دو برابر که از ورق طلا پوشانده شده است. نقش آن این است که نور خورشید را از جنوب منعکس می کند و یک فضای داخلی بسیار روشن و گرم ایجاد می کند. در مورد بقیه طراحی، خانه بسیار ساده است. هیچ پنجره یا دهانه ای در سمت خیابان ندارد و یک دیوار محیطی وجود دارد که طراحی باغ را از چهار طرف محاصره می کند.

نمای بیرونی مینیمالیستی و محکم چنین ویلای هیچ نشانه ای در مورد آنچه در داخل می گذرد نشان نمی دهد. تنها با قدم گذاشتن در داخل متوجه می شوید که این مکان چقدر منحصر به فرد و خاص است. دیوارهای بیرونی فقط چند دهانه کوچک دارند، آنقدر بزرگ نیستند که آنچه را در طرف دیگر است نشان دهند.

این ویلا می تواند دارای سه حیاط باشد. ورودی مستقیماً به منطقه نشیمن منتقل می شود که دارای اجاق چوب سوز و باغی کوچک با درختان میوه است. آشپزخانه و ناهار خوری و رو به باغ دوم که از طریق درهای شیشه ای کشویی قابل دسترسی است و همچنین یک باغ کوچک سوم وجود دارد که نور را به بقیه فضاها می رساند.

توجه به جزئیات در طراحی ویلا مینیمال

در یک خانه مینیمالیستی با عناصر قابل مشاهده بسیار کمی که خودنمایی می کنند، جلب توجه به جزئیات کاملاً آسان است. اگر چه به نظر می رسد که هیچ گونه تزئینات اضافی و تکمیلی در چنین بناهایی وجود ندارد، اما اتفاقا جزئیات به شکلی خاص مورد توجه قرار گرفته اند.

به علاوه این واقعیت که نما فاقد هرگونه پنجره و دهانه بزرگ است نیز به حفظ حریم خصوصی فضای داخلی کمک می کند. البته این بدان معنا نیست که کمبود نور طبیعی در داخل وجود دارد و تعداد زیادی نورگیر و پنجره های کوچک وجود دارد که از نور خورشید به تمام قسمت های مختلف خانه استقبال می کند.

ویلا کلاسیک

ویلاهای کلاسیک از قدیم تا کنون به دلیل ویژگی های منحصر به فردی مانند ستون های بلند، مجسمه های تزئینی، سرستون های کلاسیک، طاق های بلند و زیبا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در طراحی ویلا کلاسیک تنوع متریال به کار رفته و طراحی نما در مقایسه با بقیه سبک های طراحی ویلا کمتر است و سنگ های استفاده شده در نماهای کلاسیک محدود است.

یکی از مهم ترین المان های موثر در طراحی ویلا کلاسیک نورپردازی نمای ویلا می باشد که به زیباتر شدن ساختار اصلی ویلا کلاسیک بسیار کمک می کند.
طراحی داخلی ویلاهای کلاسیک با استفاده از سنگ های زیبا، دیوارها و ستون های بلند، پنجره های متقارن، مبلمان بزرگ و استیل، وسایل تزئینی مانند آینه های بلند، کاغذ دیواری، مجسمه ها و همچنین رنگ های روشن مانند سفید، کرم. در ویلای کلاسیک نشان داده شده است.

سخن پایانی

همان طور که در بالا مشاهده کردید مدل های طراحی ویلا مینیمال، با سادگی خاص خود همراه بوده و کمترین امکان مشاهده محوطه های داخلی از بیرون در سبک آن ها وجود دارد. اما با این همه توجه به جزئیات و فضاسازی در این سبک از طراحی به شکلی خاص مورد توجه قرار گرفته است. شما چه نظری در این باره دارید و تا چه اندازه این سبک از طراحی ویلا را برای ساختار معماری ایرانی مناسب می دانید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

5/5 - (14 امتیاز)

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • آواتار حیدری
    حیدری

    سلام خسته نباشید
    طراحی ویلا مینیمال هزینه کمتری نسبت به بقیه طرح ها دارد؟

    پاسخ
    • آواتار kian
      kian

      سلام جناب حیدری وقت بخیر
      بله طرح مینیمال به دلیل ساده تر بودن جزئیات هزینه کمتری نسبت به طرح های دیگر دارد.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره نیاز دارید؟ تماس بگیرید