طراحی باغچه ویلا با انواع طرح های مدرن

اگر تصمیم دارید در محوطه ویلایی خود، یک یا چند باغچه طراحی و ایجاد کنید، خوب است که پیش از آن در مورد بهترین ایده های طراحی باغچه ویلا بیشتر دانسته و با ترکیب این ایده ها با سلیقه های شخصی خود، چیزی خاص و بسیار چشم نواز و زیبا به وجود بیاورید. باغچه های ویلایی، روح طبیعت زنده محوطه سازی ویلا را تشکیل داده و هر آن قدر که برای شمایل دادن برتر به آن ها زمان بگذارید، ارزش خواهد داشت.

در ادامه با ما همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

طراحی باغچه ویلا با انواع ایده های جدید و متفاوت

گام های طراحی باغچه ویلا

بهتر است پیش از انجام هر کاری، بهترین موقعیت های موجود در محوطه ویلا برای تعبیه باغچه ها را شناسایی کنید. لزوما قرار نیست این بهترین نقاط در چهار گوشه محوطه بوده یا به شکل متقارن انتخاب شوند. شما باید دید کلی نسبت به محوطه داشته و مناطق طلایی را شناسایی کنید.

پس از آن چهارچوب های طراحی باغچه ویلا را پیاده سازی کنید. این بستگی به آن خواهد داشت که شما چه ایده ای برای ترکیب کلی طراحی ویلا در نظر گرفته باشید؛ کلاسیک، سنتی، مدرن، روستایی، فانتزی و …

به همان تناسب باید شکل و شمایل باغچه، بلوک های دورچین آن و …  را انتخاب و پیاده سازی نمایید.

تقویت خاک باغچه

برای تقویت خاک باغچه می توانید از کودهای حیوانی که در چهار نوع کودهای گاوی، کودهای گوسفندی، کودهای اسبی و کودهای مرغی هستند استفاده کنید. البته این که کدام یک از این نوع کودها برای خاک باغچه ای که قصد تقویت آن را دارید، مناسب تر باشد، بستگی به وضعیت خاک و نوع آن خواهد داشت. به یاد داشته باشید که که کود اصلی بدون و عاری از بذر علف هرز بوده و به راحتی از طریق آن ساختار خاک تغییر یافته و کیفیت به مراتب غنی تر و بهتری پیدا می کند. البته از جهاتی دیگر کودهای اصلی به لحاظ مواد غذایی از دیگر کودهای موجود در بازار ضعیف تر بوده و باید از این وجه نیز به ماجرا نگاه داشته باشید. معمولا پس از آن که چمن کاری انجام پذیرفت، از کود اصلی برای پوشاندن روی بذرها استفاده می شود.

در صورتی که خاک باغچه فقیر و فرسوده شده و یا دارای خاک سنگین در ساختار خود است، توصیه می شود که حتما از کود حیوانی برای تقویت باغچه استفاده کنید. همین طور در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای به کار بردن کودهای حیوانی، اواخر فصل پاییز، اواخر فصل زمستان و همچنین اوایل فصل بهار است. بنابراین بهتر است زمان بندی خود برای تقویت خاک باغچه با کود حیوانی را به چنین مواقعی از سال، بسط بدهید. به ویژه با استفاده از کود حیوانی در پاییز و در راه بودن برف و باران های پاییزی و زمستانی، کود بهتر پوسیده و سریع تر و قوی تر به ریشه خاک می رسد.

برای کودپاشی صحیح باغچه ویلا، باید ابتدا کود را به صورت کاملا یکنواخت و یکدست در سطح خاک پخش کنید. پس از آن از یک بیل یا بیلچه کمک گرفته و کود را با خاک مخلوط کرده و به خوبی زیر و رو کنید تا در تمام فضای آن پخش شود. دقت داشته باشید که این مخلوط سازی یکسان و منظم، اثرگذاری بسیار زیادی در نتیجه کار خواهد داشت. پس از آن سطح خاک را کاملا مسطح و صاف کرده و بذر و نشاء مورد نظر خود را در آن بکارید. اگر این کودپاشی را در اواخر پاییز انجام داده باشید، زمان طلایی برای تقویت خاک را در اختیار داشته و می توانید از سه ماهه زمستان بهترین بهره برداری را برداشت کنید. به هر ترتیب به یاد داشته باشید که شما باید حداقل سالی یک بار این فرآیند کودپاشی را برای تقویت خاک باغچه ویلا و حفظ حیات سلامت آن، به انجام برسانید.

انتخاب گل و گیاهان مناسب برای کشت در طراحی باغچه ویلا

برای انتخاب گل و گیاه مناسب کشت در باغچه ویلا، پیش از هر چیزی باید به شرایط منطقه ای و آب و هوایی محدوده ای که ویلا در آن واقع شده است، توجه داشته باشید.

شما احتمالا کار را با کاشت چمن آغاز خواهید کرد و پس از آن باید برای انتخاب گل های مختلف اقدام کنید. این که طراحی باغچه ویلا تنها با گل های مختلف بوده یا از درختچه و درخت نیز استفاده شود، تا حدود زیادی به ابعاد باغچه نیز بستگی خواهد داشت. بدیهی است که در باغچه های با مساحت کم و محدود کاشت درخت های نسبتا بزرگ و با ریشه گسترده، جایگاهی نخواهد داشت.

شما ممکن است یک لایه را بنفشه کاشته و در بخشی دیگر گل های شب بو بکارید. بخشی از باغچه می تواند به گل های  سرخ اختصاص یافته و بخشی دیگر غرق در گل های رز سپید باشد. به یاد داشته باشید که ترکیب رنگ در طراحی باغ و باغچه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید نسبت به این مورد دقت کافی داشته باشید. به طور مثال ترکیب رزهای سفید با سبز تیره می تواند چیزی رویایی و بی نقص به وجود آورده و عروس باغداری را در باغچه ی کوچک ویلایی شما متجلی سازد.

طراحی باغچه ویلا مدرن

اگر علاقه مند به مدرن سازی باغچه ویلایی خود هستید، باید از یک سری المان های امروزی تر در طراحی باغچه استفاده کرده و فضا را به این جهت، سمت و سوی مدرن تری ببخشید. به طور نمونه دورچین باغچه را از سنگ های لوکس کار کرده و در قلب باغچه یا گوشه ای از آن، یک آبنما با نورپردازی شیک و چراغ های ال ای دی کف باغچه به کار ببرید.

همین طور کمی تغییرات در انتخاب گل هایی که در باغچه می کارید به شما کمک می کند تا حال و هوای باغچه را مدرن تر سازید.

در نهایت برای طراحی باغچه ویلایی باید به فضای کلی، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه ای، طراحی ساختمان ویلا و البته بودجه بندی خود توجه داشته باشید تا بهترین بهره برداری از شرایط موجود به عمل آید.

4.9/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره نیاز دارید؟ تماس بگیرید