پروژه طراحی ویلا در سبزوار

محل پروژه: سبزوار

نام کارفرما: جناب شهرآبادی

طراحی معماری: گروه معماری تهران گاردن

سال طراحی و اجرا: 1400

پروژه طراحی ویلا در سبزوار، طراحی ویلا تریبلکس و محوطه سازی آن که با سنگ و چمن مصنوعی صورت گرفته است. در محوطه این ویلا لمکده، آلاچیق، پارکینگ مسقف با سازه پرگولا، آبنما دیواری و نورپردازی های مدرن طراحی شده است. در طراحی نما این ویلا نیز بیشتر از سنگ استفاده شده است.

استفاده از سنگ در نما دارای مزایای زیادی است که به طور خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. زیبایی و ظاهر لاکچری: سنگ‌های طبیعی در نماها به دلیل طراحی و ظاهر زیبا، استایل لاکچری و طبیعی را به ساختمان می‌بخشند. این مواد با الگوها، رنگ‌ها و بافت‌های متنوع، یک ظاهر منحصر به فرد و جذابیت طبیعی به ساختمان می‌بخشند.

2. مقاومت در برابر عوامل جوی: سنگ‌ها معمولاً دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر عوامل جوی مانند باران، آفتاب، وزش باد و سرما هستند. این ویژگی باعث می‌شود که نماهای سنگی برای مدت طولانی زمان قابلیت نگهداری و استحکام را داشته باشند و نیاز به تعمیرات و نگهداری مکرر را به حداقل برسانند.

3. دوام و طول عمر بالا: با توجه به مقاومت سنگ‌ها در برابر سایش، خوردگی و آسیب‌های مکانیکی، نماهای سنگی دارای طول عمر بالا هستند و نیاز به تعویض و بازسازی کمتری دارند. این موضوع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های نگهداری و تعمیرات بلندمدت می‌شود.

4. مقاومت در برابر حرارت و آتش: بسیاری از سنگ‌های طبیعی دارای خاصیت مقاومت در برابر حرارت و آتش هستند. این ویژگی باعث می‌شود که ساختمان‌هایی که از سنگ در نما استفاده می‌کنند، در مقابل خطرات حریق و گسترش آتش مقاومت بیشتری داشته باشند.

5. سازگاری با محیط زیست: سنگ‌های طبیعی اکثراً منابع طبیعی هستند و برای ساخت نما از آنها استفاده شده، باعث کاهش نیاز به استفاده از مواد ساختمانی مصنوعی و شیمیایی می‌شود. این موضوع به حفظ محیط زیست کمک می‌کند و از لحاظ پایداری و سازگاری با محیط زیست اهمیت بالایی دارد.

پروژه های مرتبط

4.5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره نیاز دارید؟ تماس بگیرید