طراحی روف گاردن متناسب با بودجه و سلیقه شما

طراحی روف گاردن بخشی از طراحی فضای سبز مدرن است که معمولا در ساختمان های مرتفع و برج ها به کار برده می شود. سبک طراحی چنین فضای سبزی به کلی متفاوت بوده و باید ملاحظات به مراتب دقیق تری درباره آن صورت بگیرد.

طراحی روف گاردن یکی از خدمات محبوب در صنعت ساخت و ساز است که به مردم امکان می‌دهد فضای سبز، آرامش بخش و کاربردی را در بالای ساختمان خود ایجاد کنند. یک روف گاردن به معنای ایجاد یک باغ یا فضای سبز بر روی سقف یک ساختمان است و می‌تواند شامل عناصر مختلفی مانند گیاهان، درختان، گل‌ها، مسیرها، محوطه‌سازی و امکانات دیگر باشد.

به طور کلی، خدمات طراحی روف گاردن شامل مشاوره، طراحی، اجرا و نگهداری می‌شود. تیم طراحی با توجه به نیازها و آرزوهای مشتریان، طرحی منحصر به فرد و خلاقانه برای روف گاردن ایجاد می‌کنند. سپس تیم اجرا روف گاردن با استفاده از تخصص فنی خود، طرح را به عمل می‌آورند و از کیفیت بالا و اجرای صحیح اطمینان حاصل می‌کنند.

نمونه طراحی روف گاردن توسط شرکت تهران گاردن

برای مشاهده نمونه کار ها با کیفیت بالا بر روی آن ها کلیک کنید

مراحل طراحی روف گاردن

برای طراحی روف گاردن نیاز است که ابتدا سطح پشت بام به خوبی آماده شده و پس از آن برای پیاده سازی مراحل بعدی اقدام کرد. به این معنا لازم است که به اندازه کافی خاک جهت کاشت چمن و سایر گل و گیاهان در پشت بام تعبیه شود. گاهی اوقات طراحی فضای سبز ترجیح می دهد که از کاشت چمن مصنوعی در روف گاردن استفاده کرده و به این شکل مشکل آماده سازی خاک جهت کاشت چمن طبیعی و رسیدگی های بعدی به آن را به طور کلی مرتفع سازد. به این ترتیب به راحتی می توان با قرار دادن چمن مصنوعی در سطح پشت بام، زمینه ایجاد فضای سبز را فراهم ساخت.

طراحی روف گاردن‌ها نیز به عنوان یک هنر است و نیاز به دانش فنی و خلاقیت دارد. طراحان روف گاردن با توجه به فضای موجود، نیازها و آرزوهای مشتریان، طرح‌های منحصر به فرد و خلاقانه ایجاد می‌کنند. آن‌ها در انتخاب گیاهان، ایجاد مسیرها، ایجاد فضاهای سبز و انتخاب مواد ساخت و تجهیزات نیز دقت می‌کنند تا بهترین نتیجه را برای مشتریان به ارمغان بیاورند.

طراحی اصولی روف گاردن مسئله بسیار مهمی است
جهت مشاوره طراحی روف گاردن خود
با کارشناسان مجموعه‌ی تهران گاردن تماس بگیرد

021-72926

0912-4020109

به این صورت به کلی می توان آماده سازی خاک در پشت بام را از چرخه کار حذف کرد و پس از قرار دادن چمن مصنوعی، با به کار بردن باغچه های گلدانی و نیز نهال های گلدانی، کل فضای سبز را بدون پایه سازی، پیش برد. در طراحی روف گاردن های امروزی، اضافه کردن فاکتورهایی چون آبنما نیز کاربرد فراوانی دارد. همین طور یک فواره کوچک در مرکز فضا یا اضافه کردن چندین فواره در نقاط متقارن سازی شده، عالی خواهد بود.

در نهایت همه چیز بستگی به درخواست مشتری و پتانسیل های فضا داشته و لازم است پیش از طراحی و اجرای آن، تمام نقشه اجرای فضای سبز پشت بامی، به شکلی عالی روی کاغذ آورده شود. شما نیز ایده های خود برای طراحی یک روف گاردن زیبا و منحصر به فرد را در بخش نظرات با ما و دیگر دنبال کنندگان وبلاگ در میان بگذارید.

در طراحی روف گاردن باید به نورپردازی نیز مانند طراحی فضای سبز معمولی اهمیت داده شود. بدیهی است که بخشی از کاربری این فضا در زمان تاریکی شب خواهد بود و عجیب نیست که بخواهیم طراحی نورپردازی آن نیز کاملا درست و اصولی پیش برود.

  • طراحی روف گاردن اتفاقا بیشتر در اوقات شب و زمان غروب و تاریکی هوا بازدهی دارد و نیازمند ایجاد تغییری خاص در فضای پشت بام هستیم.
  • معمولا برای روف گاردن ها و به منظور حفاظت از گل و گیاهان کاشته شده در آن، از سقف های پیش ساخته نیمه استفاده می شود و به این شکل می توانید به راحتی یک بستر و پلت فرم کامل برای اجرای نورپردازی داشته باشید.

از این روی توصیه می کنیم که حتما در طراحی روف گاردن به همان شکلی که در طراحی فضای سبز معمولی از عنصر نورپردازی استفاده می کنید، نورپردازی مناسب را پیاده سازی کنید. به این ترتیب نما و جلوه گل و گیاهان نیز در پشت بام بیشتر شده و می توانید به کمک نورپردازی های حرفه ای و استفاده از چراغ های ال ای دی رنگی، فضای به مراتب جذاب تری تولید کنید.

پروژه طراحی روف گاردن ویلا در نوشهر عکس قبل و بعد

پروژه طراحی روف گاردن تهران گاردن عکس قبل پروژه طراحی روف گاردن تهران گاردن عکس بعد

آماده سازی بستر نورپردازی کاملا بستگی به شکل طراحی روف گاردن شما دارد و باید دید در کدام بخش های آن نیازمند برجسته سازی عناصر و در کدام بخش ها نیازمند هایلایت کردن هستید. به این شکل فرصت آن را پیدا می کنید که به فضای روف گاردن ارزش و قدر بیشتری بخشیده و آن را برای گذراندن یک غروب جذاب یا شب نشینی در ساعات شب، به مکانی خوشایندتر و لذت بخش تر تبدیل سازید.از این روی برای تکمیل چیزی که در پشت بام ایجاد کرده و فضای سبز فوق العاده ای که در آن خلق کرده اید، حتما نورپردازی حرفه ای را نیز در نظر گرفته و به آن بیفزایید.

طراحی روف گاردن کوچک

یکی از سوالات پر تکراری که از سوی مشتریان ما مطرح می شود این است که آیا طراحی روف گاردن در مقیاس کوچک نیز امکان پذیر است؟ پاسخ ما بله است. طراحی روف گاردن کوچک یکی از خدماتی است که در مجموعه تهران گاردن ارائه می شود. زیرا در بسیاری از موارد، فضایی که در اختیار داریم کوچک است و یا اینکه کارفرما مایل به طراحی و اجرای روف گاردن در کل فضایی که در اختیار دارد، نیست.

بنابراین چه در بحث متراژ و چه در بحث بودجه محدودیت داشته باشید، طراحی روف گاردن کوچک، روشی مناسب برای شماست. ایده برای روف گاردن در فضای کوچک بسیار است و شما با یک سرچ کوتاه در اینترنت می توانید طرح های متنوعی را در پلتفرم هایی همچون اینترست بیابید و با مدیریت پروژه بر سر اجرای آن ها مشورت نمایید تا به یک نتیجه کلی برسید. برای بدست آوردن ایده های بیشتر، می توانید نمونه کارهای اجرا شده توسط تیم تهران گاردن را در وبسایت ما مشاهده نمایید.

برای طراحی روف گاردن در مقیاس کوچک، ما قادر خواهیم بود کلیه المان هایی که در یک روف گاردن بزرگ وجود دارد را در مقیاس کوچکتر اجرا کنیم. البته در مواردی ممکن است شما قادر به احداث استخر و آلاچیق نباشید که می توانید المان های دیگری نظیر آبنما و نیمکت را جایگزین آن ها نمایید. استفاده از چمن مصنوعی و فلاورباکس در طراحی روف گاردن های کوچک مرسوم است.

هزینه اجرای روف گاردن

هزینه ساخت و اجرای روف گاردن به نوع پروژه، تعداد طبقات ساختمان، محل اجرا، نوع کف و سیستم آبیاری لوله کشی برق، آب، گاز و سیستم نور پردازی، متراژ و مصالح مورد استفاده، تنوع گیاهان، مدل فلاور باکس ها و غیره بستگی دارد. طراحی روف گاردن در چندین مرحله صورت می پذیرد. نقشه برداری و آماده سازی، لوله کشی و برق کشی، زهکشی، اجرای فضای سبز و کاشت گیاهان و نصب فلاور باکس، چوب و شن کف برای زیر سازی و کف سازی، نصب تجهیزات جانبی،  چیدمان مبلمان و غیره. در ادامه این مقاله به بررسی و توضیح هر کدام از این مراحل می پردازیم.

مراحل اجرای روف گاردن و بودجه مورد نیاز برای آن ها

در این بخش از مطلب، قصد داریم تا راجع به هزینه هایی که بایستی برای هر مرحله از طراحی و اجرای روف گاردن بپردازید، صحبت کنیم.

1.  نقشه برداری

نقشه برداری به بررسی کلیه موارد و مصالح مورد نیاز برای طراحی روف گاردن می پردازد. ایده پردازی، بررسی و تخمین میزان مقاومت و استحکام ساختمان، ارائه طرح سه بعدی که به صورت متری ارزیابی می شود، همگی از طریق انجام نقشه پردازی میسر است. کارشناس مربوطه پس از تهیه نقشه سه بعدی از پشت بام دو تا سه طرح با قیمت های متفاوت به شما ارائه می نماید.

2. مصالح مورد استفاده در روف گاردن

مصالح مورد استفاده، یکی دیگر از المان های تاثیرگذار در هزینه ساخت روف گاردن است. هزینه ساخت روف گاردن چوبی به نسبت بتنی ارزان تر بوده و هر چه میزان متریال ها و مصالح به کار رفته بیشتر و متنوع تر باشد، هزینه آن هم بالاتر خواهد بود.

3. متراژ فضا

یکی از عوامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده روف گاردن، متراژ پشت بام است که هر چه پشت بام بزرگتر باشد به همان نسبت هزینه اجرای روف گاردن هم بیشتر خواهد بود. ذکر این نکته ضروری است که جنس چوب یا سنگ و یا شن مورد استفاده درکف سازی و کفپوش روف گاردن، بر روی قیمت طراحی و اجرای آن تاثیر گذار می باشد. به عبارت دیگر مسير های چوبی نسبت به مسیرهای شنی برای کف سازی قیمت بیشتری دارند.

4. هزینه نصب چمن و فلاور باکس و فضای سبز روف گاردن

این هزینه ها شامل نصب لایه های حفاظتی در ۸ لایه به کف زمین پشت بام است که در انواع ضد ریشه ای، حرارتی. ژئو تکستایل، لایه نگهدارنده آب ماکسی ترد و فیلتر خاک می شود که هر کدام هزینه های جداگانه خود را دارند و معمولا  قیمت این لایه ها به صورت متری محاسبه می گردد. قیمت این فلاورباکس ها بسته به جنس متریال و کشور سازنده آن ها متفاوت است.

هزینه ساخت فلاورباکس هم شامل هزینه های مواد به کار رفته در ساخت آن، دستمزد جوشکاری و هزینه نصب و اجرا که با توجه به ورق گالوانیزه قوطی آهن، چوب ترموود، لایه محافظ عبور خاک، آب و چوب می باشد که قیمت هر کدام با در نظر گرفتن اندازه و مقدار چوب و کشور تولیدی آن متفاوت است.

5. سیستم آبیاری

برای نگهداری و سرسبز ماندن گل ها، گیاهان و محوطه فضای سبز روف گاردن نیاز به سیستم آبیاری است که اگر سیستم های آبیاری قطره ای و اتوماتیک استفاده شود، بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه خواهد بود.

6. سیستم نورپردازی

سیستم نورپردازی که شامل هزینه خرید و نصب تجهیزات مخصوص به روشنایی روف گاردن می شودف مواردی از جمله چراغ ال ای دی، ریسه ال ای دی، مه پاش و چراغ دفنی را در بر می گیرد که هر کدام قیمت متفاوتی داشته و بخشی از هزینه‌های طراحی روف گاردن را به خود اختصاص می دهند.

معمولا چراغ های ال ای دی که برای نورپردازی بر روی دیوار نصب می شوند، از سیصد هزار تومان به بالا، مه پاش از متری صد هزار تومان به بالا، ریسه ال ای دی برای نور پردازی دیوار و کف روف گاردن از متری بیست و پنج هزار تومان به بالا و چراغ های دینی بین صد و پنجاه هزار تا چهارصد هزار تومان می باشند.

هزینه ساخت و نصب تجهیزات جانبی روف گاردن

تجهیزات جانبی مورد استفاده در طراحی روف گاردن شامل موادی از جمله آلاچیق، استخر، باربیکیو، شومینه برقی و گازی، مبلمان، سرویس بهداشتی، آشپزخانه،  آب نما و غیره می شود که جنس مواد و کشور سازنده آن‌ ها در قیمت نهایی اجرای روف گاردن تاثیر به سزایی دارند. به عنوان مثال هزینه آلاچیق ترکیبی چوب و فلز از بیست و پنج میلیون به بالا، باربیکیو از دو میلیون به بالا، آشپزخانه از متری دو میلیون به بالا، سرویس بهداشتی از متری یک میلیون به بالا می باشند‌.

چنانچه قصد دارید قیمت طراحی روف گاردن برایتان اقتصادی و به صرفه باشد، می توانید از طرح ها و نقشه های با جزئیات و المان های کمتر و یا پوشش گیاهی اندک و محلی و تجهیزات جانبی کمتر و کفسازی شنی استفاده نمایید.

هزینه برق کشی و کابل کشی

هزینه کابل و برق کشی روف گاردن به صورت متری اندازه گیری می‌شود که شامل هزینه های برق و ‌کابل کشی، لوله کشی گاز برای باربیکیو و آشپزخانه و شومینه گازی و لوله کشی آب برای سیستم آبیاری قطره ای و مه پاش و نصب سیستم های کنترل و مراقبت می شود.

هزینه آهن کشی

آهن کشی کف روف گاردن  شامل هزینه های جوشکاری و آهن کشی می شود که بر اساس طول و عرض قوطی های آهن به کار رفته به صورت متری محاسبه می گردد.

انواع روف گاردن

شناخت انواع روف گاردن و ویژگی های هر یک از آن ها، به داشتن انتخابی بهتر توسط کارفرما کمک می کند. انتخاب نوع روف گاردن و سبک طراحی آن، تا حد زیادی بستگی به سلایق و ایده آل های کارفرمای پروژه دارد. در این بخش قصد داریم تا با معرفی انواع روف گاردن و ویژگی ها هر کدام، در امر تصمیم گیری و انتخاب از میان این گزینه ها به شما کمک کنیم.

۱. روف گاردن گسترده

طراحی این نوع از روف گاردن نیاز به فضای نسبتا زیادی دارد. به همین دلیل به آن روف گاردن گسترده می گویند. ویژگی خوبی که این روف گاردن دارد این است که آلودگی هوا را از جایی که افراد در آن ساکن هستند دور می کند و فضای کافی برای استراحت عده زیادی از افراد را فراهم می آورد. اجرای روف گاردن گسترده در پشت بام برج های مسکونی و تجاری می تواند مکانی مناسب برای دورهمی ها، مهمانی ها و جشن ها باشد.

روف گاردن گسترده مناسب پشت بام های صاف و مسطح است که فضای زیادی هم دارند. این روف گاردن مناسب کاشت گیاهانی است که نیاز به آبیاری کمی دارند و نیز عمق خاک هم برای کاشت آن ها کم باشد. برای اجرای روف گاردن گسترده نگران نشست پشت بام خود نباشید چرا که این سازه وزن کمی دارد.

۲. روف گاردن فشرده

در این سبک از طراحی روف گاردن شما می توانید متوسط رشد بیشتری را برای کاشت گیاهان خود داشته باشید. همچنین می توانید تعداد بیشتری از گیاهان را در طراحی این نوع از روف گاردن بگنجانید. روف گاردن فشرده مکانی مناسب برای استراحت و تمدد اعصاب و دوری از آلودگی های فضای شهری و ماشینی است که مناسب برای استفاده یک یا دو خانواده است.

روف گاردن فشرده امکان کاشت مدل های مختلف گیاهان را به شما می دهد و تا عمق۲۰ الی ۳۰ سانتی متر می توانید این کار را انجام دهید. از این مدل روف گاردن می توان به عنوان پارک، زمین بازی و فضای پیاده روی نیز بهره برد.

۳. روف گاردن نیمه فشرده

این مدل از روف گاردن مناسب برای پاکسازی هوا از آلودگی هوا و زیبایی محیط زیست اطرافمان است. از مهم ترین ویژگی های مثبت این روف گاردن می توان به هزینه ساخت کمتر آن نسبت به طراحی روف گاردن های دیگر اشاره کرد. اغلب کارفرمایان اجرای روف گاردن نیمه فشرده را به سایر گزینه ها ترجیح می دهند.

هزینه ساخت روف گاردن

هزینه ساخت روف گاردن با توجه به تجهیزات خاصی که باید در آن به کار گرفته شود، با در نظر گرفتن برخی از المان ها قابل تخمین زدن خواهد بود. بدیهی است که هر آن قدر مساحت روف گاردن بیشتر باشد، باید انتظار داشته باشیم که هزینه ساخت آن نیز افزایش پیدا کند. به همین شکل هر آن قدر که میزان پوشش گیاهی بیشتری در یک باغچه پشت بامی به کار برده شود، قطعا هزینه های مربوط به آن نیز افزایش قابل توجهی را در پی خواهند داشت.
با این همه در صورتی که برای طراحی و ساخت روف گاردن، به سراغ تیم های حرفه ای و خبره در این حوزه بروید، مدیریت قابل توجهی در هزینه های شما صورت گرفته و می توانید تا حدود زیادی صرفه جویی مالی داشته باشید.

نورپردازی روف گاردن

در صورتی که نورپردازی روف گاردن به شکل حرفه ای انجام نشده و در این خصوص از ایده های مدرن و به روز استفاده نشود، بهره برداری لازم از روف گاردن صورت نخواهد گرفت. در حقیقت چیزی که باعث می شود بتوان از روف گاردن به شکلی موثر استفاده کرد، نورپردازی مناسب است.

با این حساب لازم است که برای نورپردازی روف گاردن، به شکلی جدی از پتانسیل های موجود استفاده کرده و هر بخشی از فضای سبز پشت بامی که باید مورد استفاده قرار بگیرد، در مرکز نور پررنگ تری باشد. به ازای آن بخش های دیگری که تنها جلوه بصری دارند، با شدت نور کمتری دکور شده و حال و هوای رویایی به وجود خواهند آورد.

قیمت روف گاردن در تهران

به طور کلی قیمت روف گاردن در تهران به المان هایی مانند سبک و نوع طراحی ، کیفیت متریال ، نوع کفسازی ، آلاچیق ها ، گیاهان استفاده شده در روف گاردن ، طراحی فضای سبز و چمن کاری ، نوع سقف ، سیستم آبیاری باغچه و… ارتباط مستقیم دارد.همچنین تجهیزات جانبی استفاده شده در روف گاردن نقش بسزایی را در تعیین قیمت ها ایفا می کند. تهران گاردن با مدیریت درست و به کارگیری استاندارهای جهانی همراه با مناسب ترین قیمت ها بهترین طراحی روف گاردن در همه ی سبک ها را ارائه می دهد.

پروژه طراحی روف گاردن در زعفرانیه عکس قبل پروژه طراحی روف گاردن در زعفرانیه عکس بعد

طراحی روف گاردن کلاسیک

طراحی روف گاردن نیز مانند محوطه سازی و طراحی فضای سبز، از سبک طراحی عمارت اصلی پیروی می کند. بنابراین اگر سبک ساخت ویلای شما به شکل کلاسیک است، باید طراحی روف گاردن شما نیز به همین سبک اجرا شود. به همین جهت شناخت ویژگی ها و مشخصات سبک کلاسیک برای اجرای هر چه بهتر روف گاردن شما، عاملی تاثیرگذار است. در طراحی گاردن به سبک کلاسیک، ساخت و اجرای کلیه المان ها باید به گونه ای باشد که در هماهنگی کامل با شیوه ساخت عمارت اصلی قرار گیرد.

در طراحی روف گاردن کلاسیک، برای اجرای اشیا و اجزا غالبا از شکل های هندسی نیم دایره و خطوط منحنی استفاده می کنند. استفاده از فلاورباکس ها و باکس های کاشت درختان مرسوم است و معمولا در حاشیه استخر و فضای بازی کودکان قرار می گیرد.

برای طراحی یک آلاچیق کلاسیک می توانید از ابزاری ها و گچبری ها با جزییات زیاد استفاده کنید. نورپردازی در طراحی به این سبک نیز داستانی جداگانه دارد و باید توسط یک تیم متخصص و کاربلد انجام شود. یاس هلندی، پیچک امین الدوله، شمشاد سبز، شمشاد طلایی، رزمارینوس، لاوندولاو، لاوسیون، کامیس پاریس و باکسوس جزو پرکاربردترین گیاهان و گل های رونده ای هستند که برای ایجاد فضای سبز در روف گاردن استفاده می شوند.

طراحی روف گاردن ساده

عده زیادی از افراد مایل به اجرای روف گاردن در پشت بام منزل یا دفتر کار خود هستند اما بودجه کافی برای انجام این کار در اختیار ندارند. خوشبختانه انجام این کار به روش های ساده تری نیز امکان پذیر است. بنابراین طراحی روف گاردن ساده گزینه ای است که ما به مشتریان خود پیشنهاد می دهیم. در طراحی روف گاردن ساده می توانید از المان های پیش ساخته استفاده کنید تا هزینه اجرای کار شما به طرز چشمگیری کاهش پیدا کند.

اگرچه ضوابط طراحی روف گاردن برای انجام روش های مختلف این کار یکسان است، اما معمولا در طراحی روف گاردن ساده خبری از سیستم آبیاری، زهکشی و فیلتراسیون نیست؛ بنابراین فلاورباکس ها و گلدان ها تنها اجزایی هستند که برای ایجاد فضای سبز از آن ها استفاده می شود.

طراحی روف گاردن مدرن

سبک مدرن یکی دیگر از سبک های طراحی روف گاردن است که برای ویلاها و منازلی با طراحی مدرن استفاده می شود. مرحله اول برای ساخت روف گاردن مدرن، طراحی پلان است تا تیم اجرایی بتوانند مطابق با طرح و نقشه قبلی پیش بروند. اگرچه طراحی پشت بام سبز باید کاملا بر اساس اصول و استانداردهای موجود در این خصوص اجرا شود اما در نظر گرفتن نیازها، سلایق و ایده آل های کارفرما نیز از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

از آنجایی که می توان ایده های بسیار زیادی را برای طراحی روف گاردن به سبک کلاسیک اجرا کرد، توصیه ما این است که پیش از انتخاب طرح مورد نظر خود، به خوبی در این مورد تحقیق کنید و با بررسی ایده های مختلف و تلفیق المان های هر یک با یکدیگر، بهترین شان را برگزینید.

طراحی روف گاردن به این سبک به خلاقیت، دقت و توجه زیادی نیازمند است. همچنین رعایت سه عنصر نظم، تعادل و سادگی نیز از درجه اهمیت بالایی در این طراحی برخوردار است. در واقع شما باید تعادل میان فضاهای پر و فضاهای خالی را به خوبی رعایت کنید تا طراحی شیک و چشم نوازی را از یک روف گاردن مدرن به نمایش بگذارید.

آلاچیق در روف گاردن

آلاچیق در روف گاردن به این دلیل که بسیار کاربردی است و مزایای زیادی دارد امروزه طرفداران بیشتری هم پیدا کرده است. شما با وجود آلاچیق در فضای روف گاردن خود می توانید وقتی خسته از کار روزانه به منزل برگشته اید تایمی را درون آلاچیق همراه با خوردن چایی بگذرانید این کار خستگی را از بدن تان بیرون می کند.

بازسازی روف گاردن

به طور طبیعی هر سازه معماری پس از گذشت چند سال از ساخت و اجرای آن، نیاز به تعمیر و بازآفرینی دارد. روف گاردن نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین طبیعی است که بخواهیم با قدیمی شدن المان های روف گاردن، مستعمل شدن سیستم آبیاری و تحلیل رفتن بستر کشت، محیط خود را بازسازی کنیم. برای بازسازی روف گاردن نیاز است تا علاوه بر المان هایی نظیر آلاچیق، آبنما و باربیکیو که به روز می شوند، تغییراتی نیز در سیستم کف سازی و آبرسانی انجام شود. این تغییرات و تعمیرات بایستی توسط یک تیم متخصص انجام شود.

پلان روف گاردن مسکونی

بسیاری از صاحبان خانه های مسکونی که فضای کافی برای محوطه سازی حیاط خود در اختیار ندارند، تصمیم به طراحی روف گاردن برای زیباسازی و ایجاد فضایی مناسب برای استراحت خود و خانواده شان می گیرند. چه منزل مسکونی ویلایی داشته باشید و چه در یک آپارتمان چندین طبقه زندگی می کنید، می توانید به طراحی روف گاردن مسکونی برای بهینه سازی فضای پشت بام خانه خود فکر کنید. به همین جهت به اولین چیزی که نیاز دارید، طراحی پلان روف گاردن مسکونی است.

پلان روف گاردن مسکونی با توجه و الهام از سبک اصلی ساختمان طراحی می شود. به عنوان مثال اگر سبک طراحی خانه شما به شیوه مدرن است، طبیعتا طراحی روف گاردن نیز از همین سبک تبعیت می کند. بنابراین توجه به سبک، متراژ فضا، ایده آل های کارفرما و میزان بودجه، از مواردی است که باید در هنگام طراحی پلان روف گاردن به آن توجه نمود.

شرکت طراحی روف گاردن

برای طراحی روف گاردن و یا بازسازی آن، شما نیاز به مشورت و راهنمایی تیمی متشکل از افراد کارآزموده و تحصیلکرده در رشته علوم معماری دارید تا بتوانند با پیشبرد نیازها و اهداف شما در این راستا، احساس رضایت شما را هنگام دیدن نتیجه کار جلب نمایند. شما می توانید به کمک تیم باتجربه و توانمند تهران گاردن به این امر مهم دست یابید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان، با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

سخن پایانی

در این مقاله راجع به هزینه های ساخت روف گاردن و عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت آن، صحبت کردیم. علاوه بر موارد گفته شده، دستمزد نیروی کار، مبلغ اجاره ابزار و تجهیزات نیز به هزینه کلی اجرای روف گاردن افزوده می شود. با توجه به مطالب ذکر شده در این مقاله، هزینه اجرای روف گاردن از متری دویست و پنجاه هزار تومان شروع و تا متری یک میلیون و پانصد هزار تومان را شامل می شود.

اگر قصد طراحی و ساخت روف گاردن بر روی پشت بام منزل مسکونی یا ویلای خود دارید، می توانید از مشاوره رایگان مهندسین مجموعه تهران گاردن در این زمینه، بهره مند شوید. برای دریافت مشاوره و بازدید حضوری از محل پروژه، با شماره تلفن های درج شده در سایت تماس بگیرید.

در نهایت، طراحی روف گاردن یک فرصت فوق‌العاده برای ایجاد فضایی سبز، زیبا و کاربردی در بالای ساختمان است. این خدمات توسط تیم‌های متخصص و با استفاده از بهترین مواد و روش‌های ساخت ارائه می‌شود تا مشتریان بتوانند از یک روف گاردن شگفت‌انگیز و منحصر به فرد بهره‌مند شوند.

سوالات متداول

4.9/5 - (241 امتیاز)

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • آواتار رضا جوادی
    رضا جوادی

    سلام من دنبال طراحی روف گاردن مدرن هستم و نمونه کاراتون به چیزی که من می خوام خیلی نزدیک هستش میشه راهنمایم کنید برای شروع کار چی کار باید بکنم؟

    پاسخ
    • آواتار TehranLandscaping
      TehranLandscaping

      سلام ممنون از حسن انتخابتون جهت شروع طراحی روف گاردن اول باید محیط مودنظرتون از نزدیک بررسی بشه

      پاسخ
  • آواتار زهرا پورقاسمی
    زهرا پورقاسمی

    وقت بخیر اجرای روف گاردن هم انجام میدین ؟

    پاسخ
    • آواتار TehranLandscaping
      TehranLandscaping

      سلام بله طراحی و اجرا روف گاردن در همه ی سبک ها و شهرها انجام میدیم

      پاسخ
  • آواتار جاوید پناهی
    جاوید پناهی

    روز خوش من برای طراحی پشت بام ویلا دنبال یه مجموعه حرفه ای هستم از نمونه کارهای شما خوشم اومد میشه بگید چطوری باید کارو استارت بزنیم با شما ؟

    پاسخ
    • آواتار TehranLandscaping
      TehranLandscaping

      سلام طرح مورد نظرتونو برامون بفرستید و با پشتیبانی در ارتباط باشید تا برای بازدید حضوری هماهنگ باشیم

      پاسخ
  • آواتار سحر کردی
    سحر کردی

    طراحی روف گاردن پشت بام چقدر هزینه می خواد ؟ کمتری مقدار چقدر میشه ؟

    پاسخ
    • آواتار TehranLandscaping
      TehranLandscaping

      سلام بستگی به فضا و متراژ داره ، عکس یا متراژ پشت بام بفرستین قیمت دقیق میگم بهتون

      پاسخ
  • آواتار امیر
    امیر

    سلام وقت بخیر
    طراحی فضای روف در حدود ۶۰ متر مربع است چقدر زمان میبرد ؟
    همراه با نقشه های اجرایی آن

    پاسخ
    • آواتار kian
      kian

      سلام وقت شما بخیر
      بستگی به طرح درخواستی شما دارد ولی به طور میانگین از 3 روز تا یک هفته زمان میبره.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره نیاز دارید؟ تماس بگیرید