طراحی محوطه سازی با تیم تهران گاردن

برای طراحی محوطه سازی لازم است که اصول و نکات خاصی مورد توجه قرار بگیرد که اگر چه برخی از آن ها بسیار جزئی و کم اهمیت به نظر می رسند، اما در کنار یکدیگر می توانند فضایی مدرن و جذاب با فاکتورهای امروزی به وجود بیاورند.

اگر شما نیز علاقه مند به ایجاد و طراحی محوطه سازی هستید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مطلب را دنبال کنید.

طراحی محوطه ویلا

طراحی محوطه سازی چطور انجام می شود؟

ایجاد محوطه با الگوی محیطی خاص

در صورتی که می خواهید محوطه سازی شما مدرن و امروزی به نظر برسد، بهتر است که از یک الگوی محیطی متفاوت و خاص استفاده کنید. به طور نمونه اگر دقت کرده باشید بیشتر محوطه ها فرمت مستطیل یا بیضی شکل دارند، حال اگر از الگوی محیطی متفاوتی برای طراحی محوطه استفاده کنید و حتی به سراغ شکل های هندسی نامنظم بروید، بارها این محوطه جذاب تر و مدرن تر به نظر خواهد رسید.

استفاده از چمن کاری خاص 

مورد دیگری که لازم است در محوطه سازی مورد توجه قرار دهید، استفاده از چمن کاری خاص و جذابی خواهد بود که در پارک ها و فضای سبز معمولی نمی بینیم. این چمن کاری با مدل های خاص و ردیفی می توان از آن فضای معمولی و همیشگی بخش های چمن کاری شده، خارج شده و به شکلی متفاوت دیده شود. به طور مثال چمن کاری با طرح های ستاره ای، قو و … در فضای سبز محوطه ها، بسیار مدرن و جذاب به نظر خواهد رسید.

استفاده از المان های تکمیلی

اگر می خواهید فضاسازی شما در طراحی مدرن محوطه سازی عالی دیده شود، نباید هرگز تنها به استفاده از گل و گیاهان مختلف، بسنده کنید. لازم است که حتما به سراغ تجهیزات تکمیلی چون آلاچیق، کنده های درخت (برای نشستن)، استخر، آبنما و … نیز بروید. هر یک از این تجهیزات می توانند یک یا بیشتر بوده و به شکلی در طراحی فضای سبز قرار بگیرند که امکان استفاده از آن ها به شکلی موثر وجود داشته باشد. به طور مثال آلاچیق و باربکیو را در جایی قرار دهید که فاصله معنی دار و مناسبی با استخر داشته و بتوان علاوه بر لذت بردن از زیبایی بصری آن، از فضای آلاچیق و کاربری باربکیو استفاده کرد. این چیزی است که ضمن افزایش کاربری فضای سبز، به بهبود جلوه آن نیز کمک خواهد کرد. حال بسته به این که در طراحی محوطه سازی تا چه اندازه پتانسیل و فضا برای استفاده از این المان های ترکیبی و تکمیلی وجود داشته باشد، قادر به استفاده از این فاکتورها خواهیم بود.

نورپردازی معجزه گر در طراحی محوطه سازی

در نهایت به خاطر داشته باشید که نورپردازی خاص فضای سبز، امضای نهایی محوطه سازی ویلا خواهد بود. با استفاده از نورپردازی می توان معجزه کرده و فضای سبز را به شکلی کاملا متفاوت به چشم آورد. این چیزی است که کمک می کند تا از یک محوطه سازی معمولی، فضایی متفاوت خلق کنید. فضایی که می تواند جلوه آن در روشنایی روز و تاریکی غروب و شب که چراغ ها روشن می شوند، کاملا متفاوت بوده و حتی از یک محوطه دو جلوه متفاوت را داشته باشید.

کلام آخر

شما چه موارد دیگری را در طراحی مدرن محوطه سازی موثر می دانید که در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ نظرات و ایده های خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. همین طور توصیه می کنیم که این مطلب را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارید.

4.9/5 - (119 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonمشاوره نیاز دارید؟ تماس بگیرید