طراحی حیاط ویلایی ایرانی

در ساختار معماری ایرانی و سبک طراحی حیاط ویلایی ایرانی، برخی از مولفه ها در نظر گرفته می شوند که شاید در ساختارهای موازی خبری از آن ها نباشد. با این حساب اگر قصد دارید که طراحی حیاط ویلا را به سبک کاملا ایرانی تجهیز کرده و طراحی کنید، حتما به این موارد که ادامه در آن ها خواهیم پرداخت، توجه داشته باشید.

طراحی حیاط ویلایی ایرانی

طراحی حیاط ویلایی ایرانی به چه صورت انجام می شود؟

چیزی که در طراحی حیاط ویلایی ایرانی بیش از هر مورد دیگری به چشم می آید، برخورداری از گلدان های متوسط تا بزرگی است که در بخش های کناری حیاط و چسبیده به دیوارها از آن ها استفاده شده است.

طراحی حیاط ویلایی ایرانی

در یک حیاط ویلایی ایرانی، بخش ورودی از درب ویلا به سمت حیاط، نیز معمولا با گلدان های بزرگتری همراهی شده که مطابق سبک معماری ایرانی از یک تراز قرینه برخوردار هستند. به این شکل که اگر در سمت راست مسیر عبوری یک گلدان بزرگ قرار داده شده باشد، انتظار داریم که قرینه و معادل آن در سمت چپ نیز دیده شود.

به این ترتیب ورودی را پشت سر گذاشته و به صحن اصلی حیاط می رسیم. به کار بردن یک باغچه یا حوض بزرگ در وسط حیاط که با فواره ای همراه باشد، در این قسمت دیده می شود. به علاوه اگر بخواهید فضای حیاط طرب انگیزتر شده و جلوه بهتری به دست بیاورد، لازم است که حتما از فواره استفاده کرده و نشاط آن را به فضای حیاط ویلا ببخشید.

طراحی حیاط ویلایی ایرانی

اگر طول حیاط به شما اجازه دهد، استفاده از حوضچه هایی که در مسیر در حرکت هستند و به شکلی جوی روان می توان به آن ها گفت نیز باعث خواهد شد تا حیاط ویلا کاملا ایرانی و سنتی به چشم بیاید. این چیزی است که در سال های اخیر نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از صاحبان ویلاهای مختلف، علاقه مند به پیاده سازی چنین سبکی در حیاط ویلای خود هستند.

به جز آن استفاده از موزاییک های سنتی به عنوان کف پوش و ترکیب رنگ های آن ها باعث خواهد شد تا همان حال و هوای سنتی در فضای حیاط ویلا زنده شود.

طراحی حیاط ویلایی ایرانی

کلام آخر

شما برای آن که بتوانید یک طراحی حیاط ویلایی ایرانی عالی را در حیاط ویلای خود پیاده سازی کنید، به چه مولفه هایی فکر کرده و چه تجهیزاتی را در آن قرار می دهید؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید.

فهرست
مشاوره نیاز دارید؟ تماس بگیرید